Put od Bube do Golfa Historija legendarnog TAS-a
Tvornica Automobila Sarajevo (TAS), smještena u Vogošći, proživjela je impresivan put kao ključni akter u jugoslavenskoj autoindustriji. Osnovana 1969. godine kroz partnerstvo s Volkswagenom, TAS je prvenstveno poznat po proizvodnji Volkswagenovih modela poput Bube, ali najviše po kultnom Volkswagen Golfu I, II i III.
Njihova saradnja sa Volkswagenom donijela je uspon TAS-a sredinom 1970-ih, kada je počela proizvodnja Golfa. TAS je postao sinonim za kvalitetnu proizvodnju Golfa, s proizvodnjom od 5.000 automobila godišnje 1977. godine, koja je brzo rasla do 15.000 vozila godišnje. Impresivan proizvodni ciklus Golfa I trajao je do 1985. godine, dvije godine duže nego u Njemačkoj, čime je TAS zadržao svoju reputaciju visokokvalitetne proizvodnje. Nastavak uspjeha doveo je do procvata drugih tvornica, uključujući tvornicu auto stakala u Bosanskom Šamcu i kompaniju “Tesla”, koja je isporučivala akumulatore.
Put od rekordne proizvodnje do izazova poslijeratne obnove
Golf II i Autoindustrija u Vogošći
Proizvodnja Golfa II započela je 1985. godine, a TAS je postigao rekordnu proizvodnju od 37.411 automobila 1989. godine. Oznake na vozilima iz TAS-a, poput J, JL i JGL, svjedočile su o njihovom jugoslavenskom podrijeklu. Taj uspjeh trajao je do 1992. godine, kada su ratna dešavanja u Bosni i Hercegovini dovela do pljačkanja i uništenja fabrike.
Nakon rata, obnovljena proizvodnja u sklopu TAS-a bavila se SKD montažom uz podršku Volkswagen i Škode. Ipak, s ukidanjem carina 2009. godine, TAS je izgubio svoju konkurentnost na domaćem tržištu. Ova impresivna autoindustrijska priča predstavlja ne samo industrijski put Vogošće, već i dio jugoslavenske automobilske baštine.